Professional organizing Dat is ruimte creëren in huis, op kantoor en in uw hoofd!

Professional Organizing

Met professional organizing maken we van uw huis weer een thuis!

Kent u Professional Organizing al?

U heeft nog nooit van Professional Organizing gehoord? Dat is niet geheel verwonderlijk. In België is dit begrip nog niet zo bekend als in Nederland. Daar wordt al geregeld beroep gedaan op een professional organizer om orde en structuur te scheppen in huis of op kantoor.

Behalve particulieren zijn ook bedrijven inmiddels overtuigd van de vele voordelen. Een klassement waar iedereen de nodige documenten meteen in terugvindt, de tijdswinst die een duidelijke structuur oplevert, het maakt het leven op kantoor toch net dat ietsje aangenamer.

 

Opgeruimd staat netjes! Voor eventjes toch

Waarom uw huis of kantoor steeds wanordelijker wordt ondanks uw voortdurende inspanningen om orde in de chaos te scheppen? Daar is een wetenschappelijke uitleg voor. Het antwoord vinden we bij de 2e wet van de thermodynamica, bij het begrip “entropie”.

 

“Entropie is een maat van wanorde, ofwel de afname van bruikbare energie. Met het verloop van de tijd vallen alle fysische systemen uit elkaar en neigt alles tot wanorde”

 

Kortom, dat orde automatisch verandert in chaos is volstrekt normaal. Toch leeft u ongetwijfeld liever in een ordelijk huis, met meer plaats en ademruimte en minder rommel

 

“Uit onderzoek blijkt dat 63% ervan overtuigd is dat een beter opruimsysteem minder stress zou betekenen en dat 60% zich blauw ergert aan de rommel van huisgenoten.”

 

Is voortdurend opruimen dan echt de enige oplossing? Heeft u daar niet de nodige tijd of zin voor of heeft u vooral nood aan een gestructureerd systeem dat net iets langer de natuurlijke entropie weet te weerstaan? Dan is professional organizing net wat u zoekt!

Professional organizing bij u thuis als

  • u houdt van een opgeruimd huis waar u terecht trots op kan zijn en waar u met plezier gasten in ontvangt
  • een van uw huisgenoten kampt met ADHD en een bijzondere visie heeft op orde en structuur
  • u een verzamelaar bent, maar stiekem wel weet dat uw verzameldrang weegt op uw sociaal leven
  • u gaat verhuizen en wel wat hulp kan gebruiken met het overzichtelijk inpakken van uw spullen
  • u liever niet alleen, maar samen met een professional aan het opruimwerk begint

Professional organizing op kantoor als

  • u uitkijkt naar minder papierstapels en een klassement waar u elk document gemakkelijk terugvindt
  • u uw klassiek kantoor wil ombouwen naar een praktische werkplek met ruimte voor flexwerkers
  • u uw nieuwe medewerkers wil verwelkomen met een overzichtelijke administratie
  • u bij de verhuis van uw kantoren een professionele en efficiënte inpakhulp kan gebruiken
  • u houdt van een gestructureerd systeem dat voor alle medewerkers even duidelijk en overzichtelijk is

Hoe professional organizing minder stress en meer ademruimte creëert

Professional organizing is een vak apart. Met doordachte opruimtechnieken gaan we de beschikbare ruimte optimaal benutten en maximaliseren. Wij hanteren hiervoor verschillende wetenschappelijke geïnspireerde principes en technieken zoals onder meer de Japanse “KonMari” methode.

We gaan uw huis trouwens niet gewoon eenmalig opruimen, maar volledig reorganiseren. Eerst denken we een werkbare en efficiënte structuur uit en pas daarna gaan we aan de slag. De gewenste ruimte wordt volledig leeggeruimd, kasten heringedeeld en papierwerk geklasseerd. Alleen zo zijn we zeker dat uw huis opgeruimd is en dat ook blijft!

 

 

Professional organizing? Dat is teamwork!

Denk vooral niet dat u zelf volledig aan het opruimwerk ontsnapt. Professional organizing is namelijk teamwork.

  • Even kennismaken?
    We starten met een telefonische kennismaking en nadien een vrijblijvend intakegesprek bij u thuis of in uw bedrijf. We overlopen waar de pijnpunten zich momenteel bevinden, welke de prioriteiten zijn en wat we willen bereiken.
  • Onze offerte valt vast beter mee dan u had verwacht
    Nu we een duidelijk beeld hebben van de huidige situatie en de doelstellingen, ramen we de benodigde tijd en opruimmaterialen. Dat alles gieten we in een duidelijke prijsofferte.
  • Tijd voor actie?
    Eerst stellen we een duidelijk plan van aanpak op en dan steken we de handen uit de mouwen. Samen met u maken we kasten leeg, sorteren we wat behouden blijft en wat weg mag en dan zetten we alles netjes terug op een gestructureerde, overzichtelijke en duidelijke manier. Door samen te werken, maakt u zich bovendien het systeem eigen en kan u het ook nadien zelfstandig aanhouden.
  • 1 maand later
    Onze service stopt niet bij een opgeruimd huis. Ongeveer een maand na onze opruimdag nemen we contact met u op voor een evaluatie. Kan u de wanorde nog steeds de baas, is er hier en daar wat bijsturing gewenst of heeft u graag nog wat praktische opruimtips?

Opruimen is pure fun!

Uw huis laten opruimen met de hulp van een professional organizer is zeker niet saai of vervelend. Integendeel! Bij Home Again houden we wel van een leuk muziekje en stevige portie humor tijdens het opruimen.

Bij professional organizing denkt u vooral aan een net huis, wij denken ook aan:

Samenwerken in vertrouwen | discretie | therapeutisch effect | daadkracht | fun | voldoening

Komen wij binnenkort uw huis opruimen?

U wil uw huis laten opruimen door een professionele opruimhulp? Of u wil iemand anders een duwtje in de rug geven en opruimassistentie cadeau geven? Neem dan gerust even contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking en offerte. Wedden dat onze tarieven ook beter meevallen dan verwacht?